Studiehjälpmedel

Det var det här jag pratade om här om dagen då jag nämnde att jag köpt studiehjälpmedel:


De heter record cards, men britterna kallar dem revision cards, och de använder dem för att plugga inför prov. Jag frågade Natalie varför hon använde sig av kort och inte bara vanliga skrivblock, och hon förklarade att dels är det pga av vana (tydligen delas de ut i brittiska skolor inför prov), och dels är det för att om man skriver på kort tvingas man välja ut de viktigaste punkterna eftersom det inte får plats mycket text på varje kort.

Jag tycker det är lustigt hur en sådan sak kan vara standard i ett land och nästintill okänt i ett annat. Jag har i alla fall aldrig lagt märke till att svenskar går runt med en bunt revision cards när det vankas provskrivning. Roligt är det i alla fall att testa något nytt, och använder jag pennor med bläck i olika färger blir pluggandet ännu lite roligare. Nu är det förresten hög tid att jag fortsätter plugga! Imorgon är det dags för nästa prov...

Kommentarer
Postat av: simone

riktigt smart det :D

2010-01-26 @ 16:10:12
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0