Långlunch med K.

Jag tänkte ta 12.39-tåget till Jönköping idag för att möta Kalle. Vid fem över halv skyndade jag fram på stationen här i Vaggeryd, på väg mot rätt spår. Jag var precis på väg nedför trappan när jag blev stoppad av en tant, som sade att jag inte behöver skynda mig så och att tåget kört på en älg. Det låter ju onekligen skumt, så jag kunde inte låta bli att tvivla ett par sekunder innan det ropades ut i högtalarna...

 

Det var bara att ringa pappa och be honom vända och hämta mig igen. I väntan på honom ringde jag Kalle. Snacka om att man känner sig dum när man säger: "Hej, jag är på Vaggeryds station nu, men jag kommer bli sen för tåget har kört på en älg...". Det låter ju som tidernas sämsta ursäkt, haha! Men sant var det. Som tur var körde pappa in mig, så jag kom dit i hyfsad tid ändå :)

 

Pappa släppte av mig vid hamnkanalen, och där hittade jag Kalle. Det blev en tur in på MQ, och sedan gick vi till Kaffebönan där vi åt lunch i form av varsin stor tacotallrik. Sedan visade Kalle mig hur man använder sig av ett gäng funktioner på min nya kamera. Toppen! Det var hur roligt som helst att träffas, och nästan lika roligt var det att våra glasögon är nästintill identiska:

 

 


Kommentarer
Postat av: Mulvishead

Åh, två jättefina Brill-meisters!

2010-01-08 @ 19:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0