High Tech Lighter från Make Up Store

Jag kan inte påstå att jag har särskilt mycker erfarenhet av primers - den enda jag testat tidigare är en från Lumene som inte hade någon vidare effekt alls, i alla fall inte på mig. Men jag är väldigt intresserad av smink och vill gärna att det ska sitta hela dagen om jag lägger ner energi på det, så när jag läste om High Tech Lighter i Lindas sminkblogg kunde jag inte motstå att testa den.

Det är egentligen ingen primer, utan en highlighter, men enligt Linda fungerar den bättre än en primer för att få ögonskugga att sitta som berget, och jag kan inte annat än att hålla med. Den är hur bra som helst!

Fram tills alldeles nyligen använde jag sällan skuggor med mycket färg eftersom jag tycker det är så fult när skuggan lägger sig i vecket på ögonlocket efter några timmar, men nu har jag testat en massa olika skuggor, och inte en enda har lämnat sin plats när det applicerats över ett tunt lager High Tech Lighter. Skuggor från Make Up Store och Face Stockholm sitter bra även i vanliga fall, men med den här primern märks det knappt ifall de är av sämre kvalité heller, which is nice!

Idag gjorde jag en väldigt ljus sotning i ljusrosa, ljuslila och skimrande vitt:

 

När mina ögon inte längre är rödspräckta pga all läsning och dålig sömn tänker jag ta närbilder på ögonsminket, precis som Linda. Det blir ett kul litet kameraprojekt :)


Kommentarer
Postat av: Sara

De var riktigt snyggt!

Gillade halsbandet med

2010-01-15 @ 20:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0