Plugg, TV-licenser och tjockismat

Det händer inte mycket i mitt liv just nu - jag pluggar mest. Och när jag inte pluggar köper jag TV-licenser. Det kom förbi en kille igår från TV Licensing och sade att nästa gång de kommer och knackar på tas den som öppnas dörren till rätten (och riskerar £1000 i böter), såvida vi inte köper en licens inom fem dagar. Så jag var så illa tvungen att köpa en; det spelar ingen roll om man använder TVn eller inte, laptops och mobiltelefoner kräver tydligen också licens eftersom man kan ta emot TV-sändningar i dem. Ännu knäppare är att det egentligen inte räcker med en licens för den här bostaden; licensen täcker bara ett kontrakt, dvs mig och John. Resten måste enligt lag köpa egna licenser, även om vi kollar på samma TV-apparat. Jag blir galen!

On the bright side så har jag och John varit och ätit gott på puben även idag, och jag passade på att inviga ett utav mina senaste Monki-fynd när vi gick dit:

Nya Monki-kjolen satt som en smäck!

John ute i snön, på gatan där vi bor

Jag på puben Wetherspoon

Fish and chips, onion rings, cheese and onion pasty & baked beans. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0