Vi lever fortfarande!

Det här med att njuta av min lediga vecka gick sisådär... Man kan väl säga som så att själva ledigheten blev något av ett antiklimax; höjdpunkten skulle ju varit en dagsresa till Manchester, men det har varit så himla kallt, grått och trist att vi lät bli. Vi skjuter upp det några veckor istället, tills det blir lite trevligare väder. Att strosa runt i en "ny" stad är så mycket trevligare om man slipper frysa.

Men visst har ledigheten vart trevlig. Vi har haft en hel del fina filmkvällar här, jag och John. Vi har hunnit med hela tre filmer med Johnny Depp: Blow, The Ninth Gate, och The Imaginarium of Doctor Parnassus. Blow var helt klart bäst, den ser jag gärna om vilken dag som helst! När jag väl faller för en film kan jag se om den hur många gånger som helst utan att tröttna... true story.

Idag har vart en lång, problemfylld dag. Jag har bland annat suttit och tjafsat med en bokhandels kundtjänst alltför länge pga pengar som dragits och produkter jag aldrig fått. Men men, imorgon är en ny dag, och dessutom första dagen på min nya termin, så jag får hoppas att den blir bra!

Här kommer några bilder. Jag vet, nästan alla bilder jag tar är från café- eller restaurangbesök. (För tillfället beror det nog mest på att det är för kallt ute för att jag ska orka stanna upp och ta kort, och för att jag sällan är fräsch nog för att vilja synas på kort när jag går hemma om dagarna, haha!) De första två är i alla fall dagsfärska:


 

Följande glömde jag lägga upp, de är från Johns födelsedag/vår elvamånadersdag. Vi gick till puben och åt middag, i brist på tid att fira på häftigare sätt. Men pubmiddag är inte fy skam det heller ska ni veta; maten de serverar där är hur god som helst, och väldigt prisvärd! De här megaportionerna kostade ca 40 kr styck:

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0