...

Förra veckan väcktes jag av att Jehovas vittnen knackade på dörren. Idag var det en tant och en farbror från någon annan religion (eller sekt kanske, jag bemödade mig inte med att fråga) som knackade på för att "encourage me to go to the Bible". Jag får helt enkelt sluta öppna dörren om det inte är brevbäraren som knackar på. Jag tycker inte om när religiösa kommer till mitt hem och försöker pracka på mig sin tro. Kanske borde jag knacka på hemma hos dem och sticka ett exemplar av The God Delusion i näven på den som öppnar?

Tanken är frestande.

 


Kommentarer
Postat av: Mulvishead

Du kan ju ta med dig boken när du öppnar nästa gång det knackar på, ifall det är ännu en religiös stackare, så kan du ju använda den som "stopp-skylt".

Eller så kan du ju säga; - Men va bra att du kom!Jag har sunda tankar och ideér som du skulle må bra av att ta till dig! Se här vilken bra bok, här kan du hitta massa nyttig information!

2010-02-05 @ 20:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0