Min onsdag

Jag steg upp framåt tolv, åt frukost oh gjorde mig i ordning, och sedan promenerade jag bort till Management School för att gå på SSLC-möte. Jag tycker om att vara studentrepresentant... det är som att få beröm för att gnälla på saker man stör sig på. Och gnäller gör jag ju i vilket fall, så jag kan lika gärna göra det inför lite skolpersonal och få ett fint CV på köpet ;)

Idag klagade jag på att vi har en tutorial på vad som borde vara vår lunchrast på fredagar; vi har totalt tio minuter rast på en fem timmar lång skoldag, vilket inte är att föredra då man förväntas koncentera sig under alla dessa fem timmar. Det är väldigt konstigt att de valt att schemalägga den just då, speciellt med tanke på att vi knappt har några schemalagda aktiviteter alls flera dagar i veckan. Nu har jag alltså gjort dem medvetna om problemet, så det är bara att hoppas på att de kan lösa det på något sätt! Annars kommer mina fredagar bli rätt kämpiga framöver...

När jag skulle gå hem efter mötet ångrade jag bittert att jag inte hade tagit på mig min tjockaste vinterjacka. Det snöade, och när jag äntligen kom innanför dörren här hemma var mina stackars fingrar närstintill sönderfrusna, trots att jag hade vantar på mig. Hoppas vädret slår om illa kvickt!

Nu ska jag alldeles strax hoppa in i duschen, och sedan ska jag koka lite te eller varm choklad och sätta mig i sängen och läsa min nya bok. Jag har velat läsa den i flera år, men har inte fått tummen ur förrän nu. Hoppas verkligen allt bra jag hört om den är sant!


Kommentarer
Postat av: K.

Åh! Vad Pre detta känns! Lee drog alltid med sig den boken överallt ^^

Pre <3

2010-02-04 @ 23:12:16
URL: http://lehane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0