Lördagsmys

Äntligen verkar internet fungera lite bättre, så jag tänkte berätta vad jag och John sysslade med igår kväll. Framåt halv sex tog vi bussen till stadskärnan, och överraskande nog var Marks & Spencers fortfarande öppet (det mesta här i England stänger redan vid fem). Det var första gången jag verkligen gav den affären en chans, och det är jag glad att jag gjorde för det visade sig att den är helt briljant!

Saken är den att M&S är en butikskedja som säljer allt möjligt, och som riktar sig främst till de högre samhällsklasserna (det har vi fått lära oss på marknadsföringsföreläsningarna, haha), så jag tog mer eller mindre för givet att de tog överpris för standardvaror bara för att det står Marks & Spencer på förpackningarna. Och det gör de, men bara till viss del. Visst, en del saker kan man köpa lika bra men billigare på Tesco, men M&S har ett helt annat utbud. Igår var vi ute efter ost och kex, och visst har de ost på Tesco, men bara cheddar. Mild, medium och mature cheddar. That's it. På M&S däremot har de så många typer av ost att man får beslutsångest. Och trots att britterna pratar om M&S som något av en lyxbutik är priserna fortfarande snäppet lägre där än hemma på ICA.

Så vad vi gjorde igår kväll var alltså att duka upp flera sorters ost och kex, samt baguetter som vi bakade klart här hemma i ugnen. Och så såg vi på Avatar, och snacka om att den slog mina förväntningar! Förväntningarna var visserligen allt annat än höga, men den filmen var riktigt bra; den rekommenderar jag varmt :)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0