Färdigbokat och klart

Mamma och pappa kommer hit på måndag nästa vecka, och stannar en hel vecka innan de återvänder hem. Det ska bli jättekul att få visa dem runt, nu när jag hittar rätt bra i stan. Sist de var här hittade jag inte alls - det tog mig tre dagar att hitta stadskärnan, haha!

Måndagen den 8:e mars åker de hem igen, och då följer John med dem. Blir smidigt och bra, och så hinner han vara hemma länge och väl utan att vara borta från mig alltför länge. Själv stannar jag kvar i drygt två veckor till; jag flyger hem först den 26:e mars, dvs min sista skoldag innan det långa påsklovet.

Det blir en bra lösning det här. Jag kan inte direkt påstå att jag ser fram emot att vara ensam här i 18 dagar, men å andra sidan kommer jag troligtvis vara så uttråkad att jag lika gärna kan plugga och därmed få en massa plugg gjort innan lovet så att jag kan slappna av helt när jag väl kommer hem.

Hem och hem förresten. När jag kom hem i julas var huset, som sett likadant ut nästan så länge jag kan minnas, omgjort lite grann. Mitt gamla rum är numera min brors rum, så jag kände mig lite som en gäst trots att jag var hemma. Kanske känner de flesta något liknande när de besöker sitt föräldrahem efter att man gjort sig hemmastadd någon annan stans? I don't know...

Däremot vet jag att det är jävligt synd att vi inte kan ha katt(er) här. Ett hus utan katt är bara ett hus - ett hus med katt är ett hem

Kommentarer
Postat av: Mulvishead

You know - home is where you hang your hat...

2010-02-24 @ 08:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0