En underbart härlig kväll

Ryan tittade in här framåt niotiden, och så satt vi och snackade och drack ett par fördrinkar innan vi började röra oss mot festen. Det var första gången Ryan var här, så det var jättetrevligt. Han är utan tvekan en utav de schysstaste människorna jag någonsin träffat, och jag uppskattar verkligen att han bjuder med både mig och John på utekvällar och liknande. Det känns så skönt att ha en äkta vän här i England :)

Ryan

Vid tio ringde vi en taxi, som sedan körde oss ut till Walton som ligger en  bit bort. Väl där gick vi på fest hos en utav Ryans collegekompisar som han inte träffat på något år. Tjejen i fråga heter Stella, och festen var en födelsedagsfest - hon fyller 21 år nu i veckan.

Tjejfoto


Jag hade inga direkta förväntningar över huvud taget, och kanske var det just därför jag blev så positivt överraskad av bemötandet jag/vi fick där. Alla var hur trevliga som helst; till och med tjejerna kom glatt fram och pratade med mig, och det händer väl ungefär en gång vart fjärde skottår annars... Jag förstår ifall det låter som att jag överdriver, men de var så välkomnande att jag blev rörd. Liverpoolfolk slutar aldrig att förvåna; de är underbara!

 

Sarah och Maria (Maria är Stellas mamma, och en riktigt cool mamma dessutom)


Framåt midnatt kom ett gäng taxis och hämtade upp alla på festen och körde oss till Pop World som ligger mitt i stadskärnans festkvarter. Jag trivdes betydligt bättre på hemmafesten, men kul hade jag även på nattklubben. Jag förstår bara inte varför de envisas med att spela så fruktansvärt hög musik!? Det gör det helt omöjligt att prata, och att bara stå bredvid varann och dricka är inte direkt min grej. Maria insisterade på att köpa en drink till mig, och när jag tog upp pengar för att köpa en glittrig partyhatt insisterade hon på att betala även den. Det är verkligen inte ofta man stöter på någon så gullig och generös!

 

Random folk på dansgolvet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0