Curriculum Review workshop, och fika med John

Idag har jag varit på ännu ett studentrepresentantmöte. Dagens möte var inte alls lika formellt, egentligen var det inte ens ett möte, utan en så kallad workshop, så det förklarar väl skillnaden. Det var knappt något folk där över huvud taget. Jag tror vi var runt tio personer allt som allt, och då är de två ledarna inräknade. Jag tyckte nästan lite synd om dem, de hade beställt in lunch till oss och allt. Det är slött att inte dyka upp på möten om man antagit uppgiften, tycker jag.

Idag diskuterade vi främst placements (möjligheten att studera utomlands ett år, samt att praktisera hos något företag över sommaren, till exempel). Jag personligen är inte intresserad av att studera i t.ex Asien eller USA ett år eftersom jag redan är utomlands, så att säga, men det är ju helt klart en värdefull möjlighet.

Efter mötet gick jag och hämtade den sista betygsatta uppgiften från förra terminen, och sedan mötte jag min John på Costa. Jag vet, Costa har nästan blivit ett andra hem för mig, haha! Jag testade en ny sorts kaffe idag, eller ny är den säkerligen inte, men de har just börjat sälja den på Costa. Den heter Flat White och är "richer than a latte, smoother than a cappuccino". Jag gillar den!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0