Nyinköpta Clinique-produkter

 

Det här, mina vänner, är lyx för mig - riktigt ordentlig vardagslyx! Jag har velat ha dessa produkter ett bra tag nu... Clinique är ett av de få märken jag känner till som både känns säkra och lyxiga (med säkra menar jag att de är allergitestade och förhoppningsvis inte tvingar mig tillbaka till akuten). Andra hudvänliga, allergitestade produkter brukar ofta kännas väldigt kliniska, vilket inte riktigt faller mig i smaken. Jag vill mycket hellre att mina produkter andas Debenhams än Apoteket, haha!

 

7 day scrub cream fick jag ett prov av när jag köpte min foundation på John Lewis i London, och det utan tvekan den bästa ansiktsskrubben jag testat. I asken ligger facial soap - extra-mild, som jag testat för första gången idag, och som får min hy att kännas betydligt mindre stram än babytvålen jag använt ett tag nu (på läkarens order). Och high impact mascara köpte jag eftersom min relativt nyinköpta favoritmascara från Yves Rocher dessvärre redan börjat bli torr. Det ska bli kul med en ny hudvårdsrutin! Jag inväntar resultatet med spänning ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0