Vardagslyx

Eftersom det snart är jul, och eftersom jag shoppat pyttelite här jämfört med hur mycket jag brukade shoppa när jag bodde hemma, tillät jag mig själv att unna mig en hel del idag. Jag blev lite drygt 500 kr fattigare, men det var det värt, utan tvekan! Jag svävar på små fluffiga rosa shoppingmoln just nu...

Jag hoppas jag kan få till hyfsade bilder av mina nyinköpta kläder och skor i natt, men går inte det får det vänta tills imorgon. Jag köpte två klänningar, ett till par (mer extrema) acid wash-leggings, en tröja, och ett par skor som jag suktat efter ända sedan jag flyttade hit. Jag kan inte beskriva hur härligt det känns att äntligen fått lägga vantarna på dem, och ännu bättre blev det av att de var på 50% rea. Det ni!

Innan jag återvände till Kensington tog jag en fika på Costa i form av en medium cappuccino och en stor bit Christmas Chocolate Cake. Och så satt jag och pratade länge och väl med pappa på telefon. Jag tror jag ringde honom fem gånger idag, han fick inte en ledig stund, stackarn, haha! Vi är verkligen på samma våglängd han och jag, och kan diskutera saker i evigheter. Det finns ingen i världen jag är mer lik än honom, både vad gäller gott och ont ;) Vi har väldigt lika syn på saker och ting, och väldigt lika intressen. Folk som känner oss båda säger alltid att jag är pappa upp i dagen. Det är lustigt hur tydligt det är att jag ärvt många utav hans personlighetsdrag... jag undrar hur mycket som är medfött och hur mycket som är inlärt? I guess I'll never know for sure...



Kommentarer
Postat av: Marielle

åh vad gott det såg ut =)

2009-12-22 @ 00:19:25
URL: http://mariellep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0