Jag väntar och längtar

Det känns som att allt jag gjort idag är att vänta. Främst har jag väntat på en hantverkare som aldrig dök upp, sedan har jag väntat på morgondagen, och slutligen har jag väntat på att min John skulle komma hem från jobbet så att vi kunde prata lite på Skype. Jag har just 'lagt på' efter Skype:andet med honom nu förresten; det var en väldigt mysig avslutning på dagen :)

Som tur är har jag en underbar familj som alltid finns där för mig, så jag har tillbringat åtskilliga timmar idag och ikväll med att prata med mamma och pappa, och med morfar på Skype. Jag har helt klart världens coolaste morfar! Vi har haft så himla roligt tillsammans genom åren, och han får mig alltid på bättre humör ♥

Mormor tittade också in på Skype, och det är jag jätteglad för! Jag saknar henne så mycket att det gör ont ibland. För er som inte vet har jag träffat min mormor och morfar så gott som varje dag i hela mitt liv, och att inte kunna göra det längre är en utav de största nackdelarna med att bo så långt hemifrån.

Det ska bli så skönt att träffa alla igen på julafton! Mamma, pappa, David, mormor, morfar och farmor - alla kommer vara där, precis som det ska vara. Och om det går som planerat, vilket jag hoppas innerligt, kommer även John och hälsar på framåt kvällen. På julafton är det ett år sedan vi började lära känna varann, så att han kommer dit då har stort symboliskt värde för mig... Åh vad jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0