Ett oroväckande postsystem

När jag kom hem igår satt den här lappen fast i brevinkastet:


Som ni ser är knappt något ifyllt (varken mottagarens namn, hur många paket det gäller eller vem avsändaren är). Det enda som står är att postpaketet/paketen lämnats hos grannen i hus nr 69. Jag kände mig träffad i och med att jag väntade på att paket från Yves Rocher, så jag tog med mig lappen och gick över till grannen och knackade på. En tant öppnade och gav mig paketet, och som tur är innehöll det allt det skulle.

Men: Jag tycker verkligen inte om att postsystemet är byggt på tillit. Jag vill inte att de ska lämna mina saker till grannen utan min tillåtelse, och definitivt inte utan att skriva på lappen att det är mina saker de har lämnat. Det kunde lika väl ha varit Johns, Angies, Kayleighs eller Carolines saker...

De andra alternativen på lappen är skrattretande de också. De hade tydligen kunnat lämna paketet i mitt skjul, på min säkra veranda, eller i mitt garage (inte för att jag har ett skjul, en veranda eller ett garage, men ändå). Jag tycker det är löjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0