En toppenjul!

Det här har verkligen varit en toppenjul! Jag har fått allt jag önskade mig, och mycket mer därtill, så jag är överlycklig just nu!

Jag och min familj firar på samma sätt varje år. Vi börjar alltid med att öppna ett eller ett par paketer var så fort vi stiger upp på morgonen. Årets "under granen-paket" var ett The Body Shop-set i favoritdoften vanilj från Brain, och ett halsband från mamma och pappa. Underbart!

Julklappshögen blir minde och mindre för varje år som går, men den var ändå förvånansvärt stor i år, med tanke på hur korta önskelistorna varit (ju dyrare saker, desto kortare lista...). Jag fick min drömklapp - en systemkamera - som är något jag önskat mig i flera år nu, det känns helt otroligt att äntligen äga en. Snacka om att jag har något att leka med framöver, I can't wait! Hoppas jag lär mig att använda den på ett bra sätt hyfsat snabbt. Jag får be John posera för mig så jag har någon att ta provbilder på ;)

Framåt kvällen kom John hit och så invigdes han i vår årliga tradition "julklappsspelet". Jag vet att det finns oändligt många varianter på det spelet, men vårt går iaf ut på att pappa köper random crap (oftast riktigt vedervärdiga prylar från ÖB eller liknande) som vi slår tärningar för att försöka vinna. Slår man lika får man ta en klapp från högen, och när alla paket är tagna får man ta av varandra istället, och när klockan som ställts på hemlig tid ringer får man öppna klapparna man vunnit. Sedan följer eventuell byteshandel mellan spelare. Jag måste säga att var oväntat hög standard på julklappsspelets julklappar i år (förra året vann jag t ex en kepslampa, och för ett par år sedan vann jag en hopvikbar resegalge, haha!). Jag diggar tuggummiaskarna, disktrasan däremot hade jag kunnat leva utan...

Ännu har jag inte testat min nya kamera, men här följer några bilder tagna med en gammal:

Hasse mitt i julklappshögen^^

"Under granen-presenterna" som öppnades redan i morse... härlig tradition!

Don't worry, den har objektiv och sådant också ;)

Att Tage sitter i mitt knä händer ungefär en gång vart fjärde skottår...

Min John kom hit framåt kvällen och var med och spelade julklappsspelet :)

Här är några utav godbitarna vi vann, haha! Hur hemsk är inte disktrasan!?

Kommentarer
Postat av: brain

hoppas att du tyckte om din present! jag gissade mig till vilken doft du skulle tycka om mest ;P

p.s. du är vaaacker

2009-12-25 @ 15:17:13
URL: http://swenadian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0