Äntligen fri!

Första terminens sista uppgift var en uppsats på 2000+ ord i Consumer Behaviour. Jag borde givetvis ha börjat i god tid, och jag planerade att börja i lördags, men eftersom lördagen var särdeles usel och jag spenderade allför många timmar med tårar strömmande nerför kinderna fick jag inte mycket gjort. I själva verket fick jag ingenting gjort. Så igår fick jag tvinga mig själv att både göra research och faktiskt skriva uppsatsen. Och jag kan ju säga som så att jag varit med om roligare saker, haha!

Vid halv ett steg jag upp, grymt omotiverad att göra något över huvud taget, men då det sista jag vill är att behöva gå om första året på universitetet var det bara att bita i det sura äpplet. De första vakna timmarna tillbringade jag med näsan i läroböcker, samt letandes efter relevanta journal articles, och när jag kände att jag fått en bra överblick gick jag över till själva skrivandet. Jag tror jag började skriva vid fyratiden på eftermiddagen, och det var inte förrän halv sju i morse som uppsatsen var utskriven och klar. Det är helt otroligt att jag orkade hålla mig vaken och fokuserad så länge!

Men det var väl värt mödan. Nu sitter jag här, tröttare än jag varit på evigheter, och känner mig fri som en fågel. Fri fri fri! Det är en underbar känsla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0