Update

Jag har vart ovanligt tyst de sista dagarna, vilket har sina förklaringar, men nu är jag back on track igen.

I söndags inträffade ett litet missöde när mamma skulle slinga min utväxt, vilket resulterade i att jag fick tre olika hårfärger... let's just say att vi felbedömde styrkan på blekmedlet. Resultatet av slingningen blev alltså katastrof, och jag är inget fan av hårkatastrofer, så klockan nio i måndags morse stod jag utanför Barbara Daley, redo att gå in och be om en tid för colour correction + klippning så fort de öppnade. För en gångs skull hade jag riktig tur och fick en tid på direkten, hos samma tjej som klippte mig sist jag var där. Någon timme senare, och £96 fattigare gick jag där ifrån med ett leende på läpparna. Nu är allt som det ska, och det är jag väldigt tacksam för!

Då jag hade stannat uppe tills mamma och pappa och John åkte mot flygplatsen klockan 04.00 samma morgon hade jag inte fått någon sömn alls, så det fanns inte en chans att jag skulle orka laga mat. Istället gick jag till Costa och åt en panini. Jag var så trött att jag kunde somnat där och då, men lyckades ändå komma ihåg att ta ett par bilder:


 

Hmm, vad har hänt annars? Inte mycket nämnvärt i alla fall. Jo, just det, igår hände det ju faktiskt något riktigt kul! Jag gick på student rep workshop och pratade lite om universitet i Sverige, och efter mötet började jag prata med två personer, som sedan bjöd med mig på drinkar och mat. Killen var en andraårselev på ingenjörsprogrammet, och tjejen en förstaårselev på filosofiprogrammet. De var härligt skumma båda två, på precis sådana sätt som roar mig. Dessutom pratade de med varann så som de gör i mina favoritserier på teve - som en riktigt välskriven dialog, fast improviserat.

 

Först gick vi till Saro Wiwa-baren i skolan, som tydligen serverar alkohol(!), och killen bjöd mig på två Smirnoff Ice. Sedan skulle vi ner till stan, och då vinkade han in en taxi som körde oss ner, och betalade för hela resan. Det blev middag på Nandos, bestående av en halv peri-peri-kyckling, pommes och kryddat ris. Och tror ni inte killen beställde in en flaska vin till oss alla också? Snacka om generöst! Tjejen försäkrade mig om att han alltid gör så och aldrig kräver något tillbaka, vilket ju är skönt för jag är alldeles för pank för att beställa in vinflaskor hit och dit!

 

Tydligen sitter de båda i kommitten för lesbiska, gay, bisexuella och transsexuella på skolan; och de informerade mig om att man inte får vara med i kommitten om man är straight. Jag tycker det är väldigt konstigt... jag menar, som Angie sade när jag kom hem och berättade det för henne: man kan ju sitta i en kommitte för djurens rättigheter även om man inte är ett djur själv. Jag tycker det är konstigt att de väljer att utesluta heterosexuella när de kämpar för människor av alla olika sexualiteters lika rätt i samhället. Oh well, perhaps that's just me... Jag hade i vilket fall en toppenkväll med mina nya vänner :)


Kommentarer
Postat av: Mulvishead

Fin blond tjej!



Ja, å BRIS barnens rätt i sammhället - får väl bara ha folk under 18 i styrelsen då eller...

2010-03-12 @ 18:41:41
Postat av: M(irela)

Ja, det låter djävligt dumt att heteropeeps inte får vara med :S Gillar din jämförelse med djuren!

2010-03-23 @ 10:00:35
URL: http://snakecharmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0