Snooze-knappen vill mig illa...

Hello peeps!

Idag är det fredag och min favoritdag i veckan. Det känns skönt att ha en skolfri dag framför sig måste jag säga!

Sedan jag flyttade till England och började använda mobilen som väckarklocka har jag lagt mig till med en dålig vana, nämligen att snooza i timtal innan jag stiger upp. Att snooza är aldrig någon höjdaridé, men värst är det när man måste stiga upp tidigt för att hinna i tid till något, i mitt fall skolan. Usch.

Idag hade jag ställt alarmet på 08.00, men snooze-knappen var för lockande; jag kunde helt enkelt inte motstå den. Jag snoozade ändå inte farligt länge denna gång - endast en halvtimma - men det var tillräckligt för att jag inte skulle hinna köpa en take away-latte samt någon form av mellanmål innan första föreläsningen. Och tro mig, det ångrade jag bittert...

Dagens sista föreläsning var inställd, så efter andra punkten på schemat (dvs en Business Statistics tutorial) ringde jag min John och sade åt honom att börja dra sig inåt stadskärnan. Själv hoppade jag på bussen vid University Square, och några minuter senare tittade jag in på den pub där mamma och pappa satt och vilade sina stackars överansträngda turistben:

 

John kom dit rätt snabbt han med, och så gick vi i samlad trupp till Red Hot Buffet and Bar där vi försatte oss i grav paltkoma, haha! Jag åt en massa vårrullar och pizzabitar idag, och givetvis en hel del annat också. Jag var så mätt att jag trodde jag skulle svimma, men det var det värt! Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Red Hot Buffet and Bar är fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0