Instabil? Kanske en smula...

Skoldelen av dagen var minst sagt frustrerande. Det har som vanligt varit problem kinesiska tjejen i min grupp, hon som knappt kan kommunicera på engelska. Igår morse träffade jag henne på en tutorial, och hon informerade mig då om att hon inte kunde komma på mötet senare på dagen eftersom hon inte mådde bra. (Konstigt att hon mår tillräckligt bra för att gå på en tutorial klockan nio på morgonen om hon är för dålig för att gå på gruppmöte, men men...) Inte mig emot, tänkte jag, för slipper man sitta och försöka förklara allting för henne i timtal kanske man faktiskt kan få något gjort.

Senare smsade jag killarna i gruppen, bara för att kontrollera att de kunde komma, och får då reda på att tjejen talat om för dem att mötet är inställt. Så idag talade jag om för henne, att för det första ställer vi inte in möten bara för att en person inte kan komma, och för det andra måste hon vara tydligare med vad hon menar. Jag menar, hade jag inte smsat killarna hade de ju antagit att mötet faktiskt var inställt och inte dykt upp. Och så hade jag fått sitta där ensam och glo.

Hon sa förlåt närmare tjugo gånger och jag svarade att det är lugnt, att jag bara var lite besviken på henne, och vad tror ni händer? Jo, hon ber om ursäkt så många gånger till att själva ursäkterna börjar irritera mig. Men inte nog med det, nejdå, hon börjar storlipa också! Och inte fan slutade hon heller, utan höll på i en halvtimme. Grät, snorade och stammade i en hel halvtimme - för att jag sa att jag var besviken. God damn it, det måste vara något allvarligt fel på tjejen.

Allt det här hände förresten under den halvtimme som läraren avsatt för att jag skulle kunna diskutera våra grupproblem med henne i enrum. Så där satt vi, läraren, jag, en utav killarna, och så den tjutande tjejen. Så jag fick komma tillbaka tre timmar senare för att ha mitt privata samtal med läraren, som för övrigt är helt på min sida vad gäller tjejens uppenbara oförmåga att kunna bidra med något positivt till grupparbetet. Så det var min skoldag. Är ni avis eller? Skulle inte tro det.

Kommentarer
Postat av: K.

Haha! Sorry for saying it, men jag fann detta hilarious! xD

Självklart jobbigt, men mycket roligt att föreställa sig ^^

2010-03-03 @ 00:11:51
URL: http://lehane.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tänkte faktiskt att det skulle falla dig i smaken! Som skämt alltså... the drama, liksom. Haha... precis den typ av sak som du och jag hade asgarvat åt om vi hade sett det hända ;D Jag skrattar iofs åt det nu med, trots att jag är eller iaf var helt rasande XD

2010-03-03 @ 00:43:27
URL: http://liverpoolstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0