Hemma-hemma

Nu är jag hemma i Vaggeryd igen efter en jättemysig helg med John i Vetlanda. Han kom hit strax efter att jag kom hem i fredags kväll, och så sov vi här innan vi åkte hem till hans föräldrar i lördags. Det första vi gjorde i Vetlanda var att handla på Maxi, och hungrig som jag var passade jag på att köpa med mig massa gott. Jag köpte blåbär, vaniljsås, ostkaka, vispgrädde och Noblesse-choklad. Blåbären gjorde jag en paj av medan John lagade mat till hela familjen. Fläskfilé med potatisklyftor och kantarellsås blev det, och så åt vi pajen till efterrätt. Hur gott som helst!

När jag ändå pratar mat kan jag passa på att tala om att vi åt kebabpizza igår. Ni anar inte hur mycket jag längtat efter svensk kebabpizza - mina smaklökar blev överlyckliga, haha! Och nu ska jag alldeles strax äta något annat som aldrig blivit någon hit i England, nämligen filmjölk. Jag som är en grav fil-och-flingor-addict förstår knappt hur jag har klarat mig utan det i alla dessa månader ;)

Lite planer har jag i veckan, men mest tänker jag bara ta det lugnt och njuta av att vara hemma. Det är så skönt att sova i ett välisolerat hus; det är en fröjd att slippa vakna om nätterna på grund av kylan!

Kommentarer
Postat av: Mulvis

Härligt att ha dig hemma-hemma!

2010-03-31 @ 08:55:47
Postat av: Sara

Bor du i Liverpool?

2010-04-05 @ 01:09:18
URL: http://www.februaritjej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0