Jag orkar inte

Människors inkompetens driver mig till vansinne. Just nu är det akademisk inkompetens jag pratar om; jag kan för mitt liv inte förstå varför man väljer att studera på universitetsnivå om man har sådana problem att förstå sig på skolarbete som vissa verkar ha här. Det är helt sanslöst!

I vanliga fall hade jag inte brytt mig det minsta om att vissa kämpar som attan för att klara av simpla uppgifter, men när jag tvingas samarbeta med dem, och när mitt betyg till viss del grundas på deras insats, då tryter mitt tålamod. Vissa av dem känns det jättebra att samarbeta med; de dyker upp på alla möten, bidrar med idéer, och får sin del av arbetet gjort - that's all I ask. Men andra har verkligen börjat förpesta min tillvaro.

Igår kväll (dvs en lördagskväll) fick jag flera sms i stilen: "jag har gjort detta, kan du kontrollera det, är det bra nog?". För det första pluggar jag inte på lördagskvällar, för det andra är det inte mitt ansvar att se till att deras arbeten är bra nog, och för det tredje är det inte direkt rocket science vi pratar om. Det är en uppsats i Organisations and Management. Hur svårt kan det vara!? Referencing t ex är tidskrävande, visst, men svårt är det inte - speciellt inte med tanke på att vi har tillgång till en guide där det står precis vilka detaljer som ska vara med, i vilken ordning de ska nämnas, och om de ska skrivas i kursiv stil eller inte. JUST DO IT!

Jag var snäll, tog mig tiden att kontrollera arbetet, trots att det var lördagskväll, och upptäcker till min fasa att det är gjort på fel sätt. Med hjälp av den där guiden gjorde jag rätt på första försöket, för andra är det tredje gången de gör det och de har uppenbarligen fortfarande inte förstått hur det ska göras.

Att världen över huvud taget går runt när folk är så pass oförmögna att följa enkla instruktioner är ett under.

Kommentarer
Postat av: Mulvis

Håhåjaja - det var väl tur att du kollade upp det så ni inte fick fel alla fem...

Men jag vet precis vad du menar, det är ju bara att läsa innantill vad som gäller, och sedan göra!

2009-12-06 @ 21:55:19
Postat av: brain

kom hem nuuu pinks!!

jag räknar ner dagarna alltså.

2009-12-07 @ 16:35:38
URL: http://swenadian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0