I'm not liking this.

Jag lyckades bara sova någon timme i natt, och efter att ha legat vaken och vritid på mig i x antal timmar gick jag upp och åt frukost vid 5 eftersom hungern hade slagit in rejält. Två mackor och en kopp te senare lade jag mig igen och gav det här med sömn ett nytt försök. Little did I know att jag skulle känna mig ännu mer rastlös efter att ha ätit.

Ännu mindre visste jag att jag skulle komma att tänka på Cartoon Network när jag låg där och försökte somna. Jag vet att många tecknade serier som visades på 90-talet inte gjordes då, utan betydligt tidigare. Men det totala utbudet av barnprogram/tecknade serier verkar fanimig inte ha blivit bättre sedan 90-talet.

När jag var liten såg man på otecknade Pippi Långstrump, Sabrina tonårshäxan och Mr Bean, till exempel, men nu för tiden verkar det göras usla animerade varianter av alla någorlunda populära gamla program. Jag tror allt att jag är en smula TV-konservativ. Jag tycker verkligen det mesta var bättre förr. Med förr menar jag förvisso inte särskilt långt tillbaka i tiden, men ändå, bättre var det.

Jag saknar 90-talet! Jag är nog den enda i världen som saknar det decenniet, men så är det. På 90-talet var allting så enkelt. Förutom att bära upp kläder då... 98% av alla som gled runt i snortighta röda jazzbyxor lär ju inte sett vidare bra ut om man säger så, haha... åren då de var populära måste varit ett enda stort facepalm moment för alla som faktiskt hade någorlunda bra smak. Jag önskar att jag själv hade tillhört den sistnämnda skaran, men dessvärre ägde jag inte bara ett, utan flera par röda jazzbyxor. What can I say? I was young and didn't know better. (I still don't know better, but at least I'm older now. FML.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0