Helt underbar shoppingdag!

Jag har inte med mig något hem, men det har köpts en hel del idag med. Först köpte jag två par jeans, ett par jeansshorts, ett linne och en kavaj på Primark, samt en bh på Marks & Spencer. Jag räknade lite på det för skojs skull, jämförde kostnad i England + frakt med vad samma plagg förmodligen hade kostat i Sverige om jag hade hittat dem någorlunda billigt (typ på H&M), och kom fram till att jag "sparat" hela 950 kr genom att handla de sex plaggen här istället för hemma. Är det inte otroligt att man kan köpa kläder här och skicka dem till ett annat land, och fortfarande komma undan så mycket billigare? Jag visste ju att jag tjänade på att köpa kläder här, men mycket hade jag faktiskt inte förstått att det rörde sig om, så det var en positiv överraskning!

Sedan kom John och gjorde mig sällskap. Vi gick och köpte kartonger på 99p-affären, och sedan gick vi och satte oss inne på Costa där jag packade ner min första drös kläder i en kartong. Jag smet iväg och postade det paketet, och sedan gick vi tillsammans tillbaka till Primark. Jag köpte tre t-shirtar och en jättefin kavaj till John, samt en herrskjorta och tio par strumpbyxor till mig själv. Och sedan fick det vara nog, haha!

Jag har nästan fått ihop en helt ny garderob de senaste veckorna så nu känner jag äntligen att shoppingbehovet är mättat. Tur det! Nu är det alltså bara att fokusera på att plugga inför mina slutprov, och sedan är det dags att flytta hem till Sverige igen. Det kommer bli härligt :)

Kommentarer
Postat av: ToffeeBoy

Shoppingbehovet är mättat???

Det tror jag inte på, imorgon är en annan dag...

2010-05-17 @ 19:14:30
Postat av: Elin

Hej, jag vet att det här kanske kommer låta lite märkligt, men jag bor tillsammans med Ryans tjej Aimee här i liverpool. Så det är på den vägen jag känner till din blogg :)

Nu är det så att jag har bestämt mig för att åka tillbaka till Sverige och jag behöver eventuellt skicka lite saker till sverige, så jag undrar vad kostar det att skicka grejer och vart ligger det ett post office? :)

tack på förhand, Elin.

2010-05-18 @ 15:04:28
Postat av: Sandra

Elin: Hoppas du ser det här, du lämnade ju ingen mailadress så jag vet inte hur jag ska svara annars... Det är relativt billigt att skicka saker till Sverige härifrån, 2 kg kostar £11, vilket inte är så farligt tycker jag. Du hittar all info på postoffice.co.uk. Det ligger Post Offices lite varstans, själv brukar jag gå till det som ligger på övervåningen i WHSmith-affären bredvid Costa i stadskärnan (väldigt nära Debenhams). Just det postkontoret är det största jag hittat här. Lycka till :)

2010-05-19 @ 13:38:01
URL: http://liverpoolstyle.blogg.se/
Postat av: Elin

oj, det var ju inte alls så mycket, trodde det var mycket mer :) ja då får jag köpa en kartong och knata dit då :)

tack så mycket för ditt svar!

2010-05-19 @ 16:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0