En smula framtidsplanering har aldrig skadat någon

Jag har haft så ont i nacken idag att det är allt jag kunnat fokusera på. Strax före nio tog jag ett par värktabletter och så lade jag mig i sängen. John lade sig bredvid och höll om mig, gullig som han är, och så låg vi där tills min nackvärk började släppa, och pratade om framtiden. Eller egentligen pratade vi mest om inredning, i framtiden.

Följande har vi enats om hittills:

♥ Vi ska (förhoppningsvis) ha varsitt korridorsrum.
♥ Det ena rummet ska vi ha som sovrum, det andra som vardagsrum.
♥ Sovrummet ska inredas i rosa och grönt. (Lisebergsfärger med andra ord! Fast vi skippar med all säkerhet lisebergskaninerna...)
♥ Sovrummets väggar ska prydas av bilder vi tagit under vår tid här i Liverpool.
♥ Vardagsrummet ska gå i Union Jack-färgtema. Vita väggar (man får inte välja färg på dem), och främst röda och blå möbler. En skvätt svart går också an.
♥ På vardagsrummets väggar ska vi välja lite konst var. Jag kommer att välja en mängd mindre svartvita rockfotografier (främst på mina gudar, vilka annars?), och John ska välja några större tavlor, som förmodligen kommer vara rätt abstrakta, psykadeliska, eller både och, om jag känner honom rätt.
♥ Mina tekniska prylar ska stå i sovrummet, Johns i vardagsrummet (John har coolare tekniska prylar).
♥ Jag ska få välja alla glas, allt porslin, och alla bestick. Han kan få välja några ölglas om han har tur, haha!
♥ Det ska verkligen synas att någon bor i rummen (här har vi som bekant inte en enda tavla uppsatt).
♥ Jag ska ha minst en pungblomma (sörjer fortfarande den som mamma kastrerade för några år sedan...).
♥ Vi ska ha två gerbiler. En ska heta Adolf och en ska heta Ulf.
♥ Vi ska ha en kampfisk. En hane. Även den ska heta Ulf.

Åh vad jag ser fram emot hösten!

Nu är det dags för mig att plugga lite till. This is gonna be a looong night...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0